julafton 1

Ja, idag är det FJÄRDE ADVENT, HÄR VAR DET TÄNT. Fast här är rätt mörkt i lägenheten egentligen. Lilla Sussilull är ju extremt ljuskänslig nu efter operationen. Jag kan nog inte förklara hur fantastiskt stolt jag är över min bästa vän. Hon är så tapper. 26000 kr för en operation som ger henne perfekt syn. Även om hon är rätt ångerfull, bitter, kinkig, trött och sunkig nu så vet jag att hon kommer vara så glad när smärtan är över. Hon är så underbart tapper.

Idag har jag haft lite minijulafton med lite vänner här hemma. Det var mysigt. Vi har druckit glögg, ätit nötter, pepparkakor och choklad. Jag har världens finaste vänner. Har även berättat för dem om mina Stockholmsdrömmar som förhoppningsvis går i uppfyllelse. Det blev en del tårar, men det är inte konstigt med tanke på hur nära vi är varandra i gänget.

Nu tänkte jag vara sådär allmänt materialistisk och berätta vad jag gav mina vänner i julklapp och vad jag fick av dem. Allihopa har fått presentkort på en thaimassage hos min mamma. De har även fått varsitt litet personligt brev där jag i stort sett har beskrivit hur mycket jag älskar dem på en massa olika sätt.

Jimmy fick en skitsnygg grå t-shirt från H&M med svarta mönster och paljetter på. Av honom fick jag en asball kineshatt. Den ska jag ha på nästa hemmafest.

Jocke och Jocke (världens finaste par) gav mig min favoritglass från Ben & Jerrys: Phish Food. Den ska jag mumsa på ikväll om jag orkar. Store Jocke fick en get i miniatyrform (han önskade sig egentligen en riktigt get, men jag visste inte riktigt var jag skulle hitta en sådan). Lille Jocke finns ett mumsigt ekologiskt te.

Milla fick mumsigt ekologiskt knäckebröd och mumsiga alkoholfriadrycker. Anpassade efter våra knäckebrödsorgier och hennes nya livsstil. Hon gav mig en jättesöt spargris i form av en uggla, så att jag kan spara pengar till vår Barcelona-resa.

Nanne fick cigaretter och en skräckfilm. Det saknades en flaska vin och glass, men det får hon på vår Nic & Nanne dag inom en snar framtid. Av henne fick jag fina ljus som luktar kanel och en supersnygg t-shirt.

Snart kommer en försenad Anna hit. Då ska hon också få sina julklappar. PUSS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0