och så var julhetsen igång

Jag är en sådan där människa som vägrar tänka på julen innan det faktiskt är december. Den 1 december. Då är det okej. Då får ni julpynta hur jävla mycket ni vill. Ni får dricka glögg och äta pepparkakor och lussekatter. Ni får handla julklappar till alla ni känner. Ni får börja julskylta. Ni får spela julmusik. Men inte innan dess. Och definitivt inte efter julafton. Då är det över. Jag älskar nyår.

Idag har jag i vilket fall som helst handlat årets första julklappar. Det är den 2 december. Det är okej. Det är till och med bra att börja tidigt. Så slipper man alla idioter som är ute dagen innan julafton. Var även på Zapata och shoppade lite till mig själv också. Ett par ljusa harembrallor och ny nagchampa-rökelse.

Mötte upp med Jocke. Först blev det panini och smoothie på Tully's och sedan blev det ingefärste på Multi Kulti. Nu sitter jag hemma på Östermalms torg igen och hoppas på en bättre värld, mindre miljöförstöring och fred på jorden. Och att det ska hända någonting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0