Stockholm makes me feel

Ja, precis. En massa känslor. Men framförallt tycker jag att det är intressant att det känns så mycket roligare att blogga när jag är här. Kan bero på att det var här jag startade min första blogg, när jag bodde här i sju veckor förra året.

Nu sitter jag i alla fall här. Lyssnar på Addis Black Widow (nostalgi), är nyduschad, påklädd, hungrig och sjukt snygg i vad som känns som någorlunda propra kläder (like I care?). Det känns kul att pendla mellan de olika världarna här i huvudstaden. Ena stunden hänger jag på Östermalm iklädd min snygga, gråa kavaj och andra stunden håller jag i banderollen längst fram i demonstration och skriker "SVERIGEDEMOKRATER, RASISTER I KOSTYM", "INGA RASISTER PÅ VÅRA GATOR" och "INTERNATIONELL SOLIDARITET, ARBETARKLASSENS KAMPENHET". Jag gillar det.

Nu ska jag ta dagens första luring och hoppas på snö och att jag lyckas hitta ett snyggt sätt att ha långklänningen på ikväll. PEPP.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0