välkomna allihopa

Det skulle jag vilja säga. Har nu suttit och kollat på de sex första avsnitten av 'Välkomna nästan allihopa'. Det är verkligen en sjuk värld vi lever i. Det är så mycket jag vill säga, för jag blir så arg. Jag önskar att alla bara kunde se sig som världsmedborgare istället för svenne eller blatte. I slutändan är vi alla bara människor och vi lever faktiskt på denna planet tillsammans. Det är vi, tillsammans, som förstör denna jord. Det är inte en grupp av människor som står skyldiga. Jag blir galen på alla dessa sjuka åsikter.

Jag tänker stå för min egen röst. Jag tänker skrika ut mina åsikter. Jag vill inspirera människor att göra detsamma. Jag tänker inte stå tyst och titta på när rasister, nazister, homofober med flera idioter, förstör denna vackra planet och framförallt människors liv. Jag vill inte det.

Är det inte då konstigt att jag nu sitter och tänker på konsekvenserna av att jag till exempel skulle lägga ut bilderna på mig själv från demonstrationen i måndags. För innerst inne vill jag ju att de här 700 människorna som jag är 'vän' med på Facebook, ska se detta. Jag vill att de ska se bilderna på mig längst fram i tåget för att jag är stolt. Jag är stolt över mig själv för att jag vågar höja min röst. Jag vill att alla ska kunna känna den stoltheten, inte bara de som är främlingsfientliga.

Är det inte konstigt att jag ska behöva dölja min röst och mitt ansikte som världsmedborgare. Som en människa som säger högt och tydligt, direkt från mitt hjärta: VÄLKOMNA ALLIHOPA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0