välkommen till arbetslösheten

Den första måndagen i arbetslösheten för att vara exakt. Det kunde inte varit en bättre dag om jag ska vara ärlig. Efter att ha jobbat med det jag älskar i sex veckor var det underbart skönt att bara sova ut i en vacker lägenhet vid Östermalms Torg i Stockholm. Även om jag känner mig smått missanpassad, men ändå hemmastadd.

Stockholm får mig att glömma bort mat. Jag blir yr. Det finns så mycket att upptäcka. Det är spännande. I Malmö har jag ju kollen liksom.

Mötte upp med Emma (före detta Atomic). Vi matade mig på Wayne's Coffee. Mums med kaffe och bagel. Promenerade runt i Gamla Stan ett tag. Hade gett mig fan på att hitta tillbaka till Zapata, världens mysigaste affär. Det gjorde jag. Ska dit och shoppa senare i veckan.

Mötte upp med Tebe. Fikade på världens härligaste ställe, Multi Kulti. Hade gärna bott där. Bland ingefärste, grekisk youghurt med honung och valnötter, musik från hela världen, crazy väggmålningar, örhängen gjorda av kapsyler, mysig stämning.

17.00 befann vi oss på Odenplan. Det var dags för demonstration med Nätverket Mot Rasism. Jag och Tebe höll banderollen längst fram när vi promenerade till Hötorget. Så håll utkik i media imorgon. Vem vet, vi kanske hamnar på förstasidan? Eller, bland aktierna, dit ingen orkar bläddra.

Nu är jag hemma på Östermalm igen. En helt annan värld. Sitter och tittar på CSI. Har det allmänt mysigt. Börjar bli hungrig. Igen. Konstigt. Åt jättemycket libanesisk mat på Kungshallen efter demonstrationen ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0