wuthering heights

Okej, jag har fått känslan av att det inte direkt är någon som läser denna blogg, så då kan jag ju i alla fall utnyttja den till egen vinst, så att säga. Idag är det söndag, eller nä, måndag egentligen. Varje måndad börjar mitt nya liv. Och eftersom jag alltid skriver tusentals to-do-lists som jag bara skriver om och om igen eller som jag slänger för att de inte är fina nog, så kör jag med dem här istället. Lättare för min moderna hjärna. Så en gång i veckan blir det update för min egen del här. Synd om er, obefintliga läsare.

  • Suss, en av de finaste människorna i mitt liv, fyllde 19 år idag (söndag). Så i lördags var det kalas och självklart hade jag fixat finfina presenter till min kära: Hemmabakad cheesecake med glutenfria digestivekex, hemmagjord bodyscrub som luktade kanel, thaimassage hos min kära mor, mörk choklad och en liten picnickorg. Dock känner jag mig inte helt nöjd ännu och har fortfarande två grejer kvar att fixa till henne. Dessutom så firar vi tre år tillsammans på tisdag så då blir det middag på Indian Side. Vi ska bara tigga lite cash från mammorna först.
  • Jag har ju fått jobb på Alla Olika Alla Lika, men när skolturnén är slut så är jag arbetslös igen. Dock så har min kusins pojkväns kompis en affär ute i Västra Hamnen, så när arbetslösheten närmade sig skulle jag ringa honom, komma dit och ta en kaffe (we like) och så har jag förhoppningsvis ett jobb igen.
  • Så fort jag har fått min första lön ska jag in på Jong och beställa hem some Poi-equipement. Någonting som jag har velat satsa på ändå sedan Emmabodafestivalen '08.
  • Planera alla tatueringar och spara pengar till det enorma projektet såklart.
  • Gå igenom filmlistan från Alexis. (Vi har även en plan på att köpa biljetter till premiärvisningen av Tim Burtons 'Alice in Wonderland' och då ska vi dessutom klä ut oss)
  • Arbeta hårt med BliAntagen!
  • Planera världens bästa sekreterare-utbildning tillsammans med Emmy inför Postutbildningarna på Gotland.
  • Gå till SJs kontor och kräva pengar tillbaka efter min underbara tågresa i tisdags.
  • Få pengar tillbaka från Alla Olika Alla Lika för alla tågresor som jag har lagt ut så länge.
  • Skriva klart pressmeddelandet om övervakningskameror i skolor.
  • Avsluta utbildningen i Eskilstuna, det vill säga sammanfatta den och skicka informationen vidare.
  • Bjuda Nanne och Tore på italiensk middag och dessutom ta med dem till det italienska fiket La Stella Del Nord. (Borde dessutom plugga vidare på italienskan. Folkuniversitetet nästa?)
  • Har kommit fram till att jag vill börja plugga nästa höst, så det kanske är dags att peppa högskoleprovet och hitta en utbildning som passar mig?
  • Jag hatar nyår i Sverige och planen för i 09/10 är Berlin. Nu ska vi bara genomföra detta också. Jag ska dit!
  • Jag vill även hälsa på min kusin Ebba i Nottingham. Dags att börja planera med de andra kusinerna dårå.
  • Köpa mer garn, så att jag kan fortsätta göra armband. Dessutom så måste jag prata med England angående vårt future pryl/klädmärke VårBalkong.
  • Planera in en mamma-dotter-dag.
  • Planera vad som ska ske på pappa-dotter-dagen.
  • Vänta på att Mattias bilverkstad ska bli klar, så att han kan laga min bil.
  • Städa köksskåpen (vilket jag har lovat mamma att jag skulle göra innan studenten)
  • Fixa klart med fotoalbumet (och fixa vidare såklart)
  • Laga de gamla kamerorna som jag har samlat på mig så att de går att använda.
  • Se filmen 'Fear and loathing in Las Vegas' bara därför att.
  • Fixa en playlist på Spotify till min kusin Ebba med bara franska låtar.
  • Känna på det kulturella livet och därmed kirra biljetter till följande föreställningar: 'Massakerguden', 'Tomorrow, in a year' och 'Pucko'.
  • Utnyttja de olika rabatter jag har på olika affärer och liknande.
  • Hitta någon som kan kalla sig sömmerska, som vill hjälpa mig att fixa en massa kläder.
  • Sätta riktigt glas i mina nördglasögon från Urban Outfitters.
  • Stödja FN.
  • Skicka bilder till Anna.
  • Köpa biljett till Psychedelic Winter Tam Tam.
  • Miljonlotteriet (morfar)
Det var nog allt för idag. Nu ska jag toasta två mackor, göra mig iordning för sängen, skriva klart min weekly update till Sandra, läsa lite omoraliska tjejtidningar och sova.



Elevrådskongressen '09.
Projektledargruppen tackar för sig.
Jens, jag, Lovisa, Elin, Therese.
Vart tog ni vägen? Detta får fan också stå på listan.

  • Ringa mina flickor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0