are you ready for love

(ELTON JOHN, nostalgitrippen är total)

Om det finns ett ordspråk som har någonting med orden "kärlek" och "vår" att göra så är det fanimej sant. Det är ju kärlek överallt. Okej, för en gångs skull har jag faktiskt inte lagt märke till några toffliga, handhållande par på stan, men det kan bero på att jag inte sitter på Barista hela dagarna längre. Jag jobbar istället och till och med där finns kärleken, och draman.

Till och med jag som har fått för mig att jag är tidernas hårdaste singelbrud har börjat mjukna. Vad händer med världen? Är det alla naturkatastrofer eller är det helt enkelt solskenet som skiner lite starkare och så småningom leder till våran död? Jag vet inte. Jag blir lite galen på mig själv i alla fall. Och på världen såklart.

För övrigt är jag nog världens bästa vän. På fredag är det dags för Jimmys 19-årsfest och då ska alla bidra med sina Spotify-bästa-peppmusiken-playlists. Förra fredagen låg min på över 1000 låtar. Det tillät inte Jimmy. Så nu har jag suttit i några dagar och några dagar till, lyssnat igenom, tagit bort en del och är exakt just nu nere på 979 låtar. MEN DET ÄR JU BRA MUSIK?!

Imorgon är det jobb klockan 9.00-17.00. Sedan hoppas jag nästan på att det inte blir jobb på fredag. Då kanske jag kan njuta lite extra av våren. Kanske till och med baka i vår nya ugn med Nanne? Det hade varit fint. Nä, nu måste jag försöka sova. HEJ VECKOREVYN. Tramstidningar är bra på kvällar. Jag gillar det.



PEACE & KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0