lite mer än en månad senare

Det hade lätt kunnat vara ett låtnamn. De senaste dagarna har jag tänkt väldigt mycket. Med solen kom inspirationen och tankarna. Det är mycket att tänka på. Det är så mycket jag önskar att jag skrivit ner. Det har inte blivit av.

Jag jobbar som en liten galning, men tänker man två månader framåt hela tiden är det värt det (det är då man får njuta av pengarna kan man väl säga). Solen är här nu i alla fall, efter världens längsta vinter. Igår kom regnet. Det behövs ibland. Annars försvinner allt färgglatt.

Jag skrattar med världens finaste vänner. Jag dricker alldeles för mycket alkohol. Jag röker alldeles för många cigaretter. Jag har slutat röka annat skit. Jag skickar töntiga sms till folk som jag inte vet vilken betydelse de har i mitt liv. Jag lyssnar på jättemycket skum musik. Jag sover inte lika mycket som jag önskar att jag kunde. Jag äter fågel och fisk, men inte mittemellan. Jag ska tatuera mig. Jag ska arbeta jättemycket ideéllt. Jag dricker alldeles för mycket kaffe. Jag missar en massa häftiga stamp på grund av födelsedagsfester och jobb. Jag har samlat på mig så sjukt många vuxenpoäng. Jag blir glad över ugnar, kranar och kalendrar. Jag måste sluta nu tror jag.

En fin liten sammanfattning av mitt liv just nu. Jag gillar det. För det mesta. Men ibland känner man sig löjligt konstig när man sitter och kör bil i regnet och tillsammans med en fin vän skriker på livet. Nu vill jag mest ut och skrika ett riktigt vårskrik. Precis som Ronja Rövardotter.

Kommentarer
Postat av: suss

du är så jävla skum <3

2010-04-21 @ 21:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0