my true nerd story, part one

Berätta om ett tillfälle du upplevt i Sveriges elevråd - SVEA som gjorde dig engagerad och varför du blev det?

Jag kommer aldrig att glömma Postutbildningarna '05 i Söderhamn. Jag hade tidigare bara varit på Elevrådskongressen '05 och då fattade jag i stort sett ingenting. I vilket fall som helst, jag gick i 9an, hade precis blivit vald till elevrådsordförande på min skola och var världens blygaste lilla rockare.
Jag gick ordförandeutbildningen som Oscar och Rebecca höll i. Jag tyckte att de var skitcoola och jag tyckte att alla i min grupp var helt stora och coola de med. De flesta gick nog på gymnasiet, pratade hela tiden och hade så himla mycket åsikter.
Under en del av träffen var det någon slags mässa och då kunde man ansöka om man var intresserad av att bli utbildare i organisationen. Jag kommer ihåg att jag stod där och tittade runt på alla häftiga människor. Jag insåg hur jävla trött jag var på mig själv. Jag ville också våga uttrycka min åsikt på det sättet. Så jag såg det som en utmaning och fyllde i mitt namn på en lapp. På den vägen var det.
Nu sitter jag här, snart fem år senare, i valberedningen för en av Sveriges coolaste ungdomsorganisationer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0