i'm in love with myself

Snön faller där ute. Jag gillar det. Jag älskar snön. Jag älskar att säga "jag älskar snö" på arabiska, fast jag kommer inte ihåg hur man säger det. Bara när Nanne är bredvid mig och mamma förstår inte vad jag menar. Helst av allt vill jag vara ute i snön. Ligga i en snödriva, bygga snögubbar, fånga snöflingorna på min tunga som fortfarande smakar en blandning av kaffe och sur yoghurt. Ligga i en snödriva i en varm famn och bara frysa litegrann. Lite sådär lagom, så att när man kommer in så finns det inget bättre än att värma en nybakad lussekatt i mikrovågsugnen och dricka lite glögg med en smak av saffran. Det känns så fint med saffran. Saffran, som är så speciellt att man inte ens kan plocka det själv i mataffären.
Idag känner jag mig svag igen. Jag kanske tog i lite för mycket, kanske ville må bra igen lite för snabbt. Allting måste ske så himla långsamt och det är jag inte van vid. Jag vill ha allting nu. Speciellt den där värmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0