long lost penpal

När jag tog studenten, den 5 juni 2009, bestämde jag mig för att inte jobba under sommaren. Jag ville bara njuta och hänga med min familj och mina vänner. Så det gjorde jag. Sedan kom hösten. Många av mina vänner började skolan igen. Och så satt man där, ensam om dagarna, och funderade på att skaffa ett jobb. Dock ville jag inte ta vad som helst, så jag satt helt enkelt och väntade på att något skulle dyka upp. Det gjorde det också, som tur var.

Sveriges elevråd - SVEA är en organisation som jag har varit aktiv i sedan jag var 14 år gammal. På mailen brukar de skicka ut information när andra organisationer behöver folk, och det var precis det som hände. Någon hade vidarebefordrat ett mail från Landsrådet för Sveriges Ungdomsorganisationer. De sökte efter workshopledare till Alla Olika Alla Likas sista skolturné. To make a long story short, jag fick jobbet och var världens lyckligaste.

Det var något av det bästa jag gjort i mitt liv. Under sex veckor åkte jag runt till skolor i och utanför Malmö och höll i workshops om fördomar och diskriminering tillsammans med tre underbara människor: Joy, Lina och Linus.

När detta var över så hade jag tjänat ihop en summa pengar och dessa pengar har jag levt på tills nu. Nu är de snart slut, men det var det värt. Som tur är har jag världens mest fantastiska familj som hjälper mig när jag behöver cash.

Nu tar jag gärna vilket jobb som helst bara för att få lite pengar. Dock hade det inte varit helt fel att jobba vidare med de ämnen som jag faktiskt brinner för.

Kommentarer
Postat av: Knegg

Ut och släng CV's till höger och vänster då :3 Gotta start somewhere.

2010-02-08 @ 01:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0