no one's better sake

Godmorgon, godmiddag!

Jag behövde verkligen sova ut efter en underbar helg. Har inte riktigt hunnit göra det. Dessutom har jag en fantastisk träningsvärk efter stampet och den afrikanska dansen. Ikväll blir det därför yoga hos Christiana klockan 17.30. Det ser jag fram emot. Resten av veckan satsar jag på bikramyogan.

Jag är så lycklig att jag och mamma har hittat yogan, även om mamma är snäppet mer frälst än mig. Fast hade jag inte gått i skolan då hade jag följt med henne på alla resorCosta Rica, Sydafrika och Thailand. Det känns verkligen som att min kropp och min själv får ut det bästa från de olika sorters yoga jag praktiserar. Och den afrikanska dansen får en att bara släppa loss and go wild.

Jag måste även säga att min kropp är som vackrast när jag tränar bikramyoga. Där står man halvnaken i något som ser ut som en bikini. Svetten rinner av en. Många skulle nog tycka att det vore jobbigt, att vara så exposed i ett rum med 30 andra människor. Men det är det som är grejen. Det är ingen som bryr sig. Det är ingen som tittar på någons kropp och dömer. Alla är där för sin egen skull och tro mig, 40 graders värme ger dig en jävla massa fokus.

Nä, nu måste jag komma igång här hemma!

PEACE & KRAM

Kommentarer
Postat av: Frida

Jo jag pluggar på Malmö högskola, och nu vet ju inte jag riktigt hur det är i Lund men det kan säkert stämma :) Tror det beror mycket på vilka lärare man har också, nu har vi haft en bra föreläsare som gjort lektionerna roliga, men jag har också hört att vissa lärare inte är så noggranna där. Är nöjd med Malmö än så länge, men om jag ska plugga vidare så blir det förmodligen i Lund eller någon annanstans :)

2010-02-09 @ 21:05:05
URL: http://fridahedren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0