mamma

Fast inte min riktiga mamma. Hon är på Rhodos och njuter av en grekisk vinter med min moster och hennes man.

Sisåhär var det. Idag körde jag in till stan och mötte upp med Suss. Då träffar jag på Sofi Weckner. Background story: Jag har ju varit ideéllt aktiv i Sveriges elevråd - SVEA sedan jag var 14 år gammal. Verksamhetsåret 08/09 arbetade jag tillsammans med tre andra i projektledargruppen. Det var alltså vi som såg till att de nationella träffarna blev av. I början hade vi Sofi som chef. Hon blev vår mamma helt enkelt. Innan verksamhetsåret tog slut åkte hon till Palestina och sedan dess har jag inte träffat henne. Dessutom bor hon i Stockholm. Så idag, promenerar jag på Malmös gågata och så dyker hon upp. Jag blev så lycklig!

Direkt därefter mötte vi Luke och Milla på Barista, så då fick det bli lite kaffe där. Promenerade sedan vidare och det slutade med en del shopping. Jag gillar det. Inte min plånbok. Well well. Några snygga ringar, en skjorta, en behå och en tröja fick det bli. Köpte även läderremmar till mormor så hon kan fortsätta göra fina halsband. Fick dessutom en tröja av Suss när vi väl kom hem till henne. Fick mumsiga pannkakor också.

Nu ska jag fixa och dona. Som vanligt.

PEACE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0