que tu m'enterres

Igår, klockan 14.30 befann jag mig på bikramstudion. Åh, vad jag har saknat värmen. Tränade för en av de nya, Erik. Alltid roligt att träna för de nya förmågorna. Direkt efteråt körde jag och hämtade Suss. Vi körde hem till mig och gjorde oss vackra. Det var dags att fira vår 3-årsdag, sisådär fyra månader för sent. Jag bjöd henne på middag på Kin Long, en kinesisk restaurang som jag inte besökt på ett antal år. Underbar mat, gott vin, alldeles för trevlig personal och världens mest fantastiska inredning. Vi fick sitta på kuddar på golvet och äta. Då känner man sig som hemma. Efteråt bjöd Suss på kaffe på Barista. Sedan tog vi bussen hem, drack mangosmoothies, åt cheesecake och kollade på Scrubs.

Idag var det sovmorgon. Har inte gjort så värst mycket vettigt egentligen. Ätit frukost, läst tidningen, duschat, klätt på mig, handlat lite mat, kört hem Suss. Nu sitter jag här och lyssnar på Francoise Hardy och funderar på det där med ensamhet och hur mycket jag älskar min kropp när jag tränar bikram. Får fortsätta filosofera under andra omständigheter för nu tänkte jag storstäda.



PEACE & KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0