arvikafestivalen '06

Det är inte så himla mycket kvar av detta festivalbandet. Ja, alltså, det var ju inte lika brett som ett vanligt redan från början, men man kan inte ens gissa vilken festival den tillhör längre.
Arvikafestivalen '06 var min allra första festival. Jag var 15 år gammal, hade precis gått ut nian och fick åka med min vän Trötter som jag träffat på ett ridläger året innan. Man kan väl säga att festival och ridläger inte är riktigt samma sak, men det funkade bra ändå.
Jag var oskuld och pussade inte på en enda människan under hela festivalen förutom Trötter och hon är ju min vän och det får man alltid göra (noll festivalpoäng).
Jag hade världens svartaste pandapopfrisyr med emolugg, sprang runt i mina vita converse, en extremt kort svart kjol med rosa dödskallar på baken och en Taking Back Sunday t-shirt.
Trötter och jag, vi bodde grannar med ett gäng killar som lyssnade på låten Blitzkreig Bop med Ramones i fem dagar. I fem dagar överlevde jag och min fylla även på en flaska Saranoff-vodka, en kartong Rebenschoppen och ett paket Marlboro Menthol. En gång blev vi även bjudna på öl och cider i öltältet av två killar som nog var alldeles för gamla för att vi var alldeles för unga. Jag behövde ju till och med målsmans underskrift för att kunna åka med Festivalbussen dit och hem.
Det som sög med vårat campingspace var att en bit från tältet fanns ett långt dike. Där tyckte folk om att kissa. Visst, det är väldigt kul att titta på folk som är så fulla att de knappt kan kissa, men ibland luktar det inte hallon.
Det absolut bästa och mest fantastiska med Arvikafestivalen '06 var The Knife's spelning. Jag finner verkligen inga ord. Inte ens snart fem år senare, när jag haft tid att smälta upplevelsen. Amazing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0