emmabodafestivalen '08

Jag tyckte att det var på tiden att min kära vän Suss följde med mig på festival och eftersom vi båda två var fattiga tonåringar så blev det att jobba i grillen och servera svettiga hamburgare till fulla människor på festivalen. Vi åkte ju mest dit för att se Justice, och vi behövde bara jobba cirkus fyra timmar om dagen, så det var rätt lugnt.
Så började festivalen med en rejäl fylla på en hel bag in box med vitt vin. Suss ramlade av en brassestol och det var roligt.
Ni vet den där snygga piratsnubben som jag förlorade min oskuld med på Arvikafestivalen året innan? Han var där, hade klippt av sina dreads, men var rätt snygg ändå. Så han tillbringade natten till sin 21-årsdag i mitt tält och sedan såg jag inte honom särskilt mycket mer under festivalen.
Vi hade galet fint väder, hade kundvagnsrace ner till stan för att alla i campet behövde bajsa och bli nya människor på riktiga toaletter, inte på nerbajsade bajamajor. Den där vita toaletten på den gamla bion kändes som guld och gröna skogar.
Det var mysigt att köpa frukost hos en familj som bodde nära festivalområdet.
Vi dansade rätt mycket.
Jag träffade en fin snubbe vid namn Mattias. Vi hånglade rätt mycket och han lärde mig poia. Jag blev rätt grym och skulle få testa med eld, men det sket sig.
För en kväll när jag stod i grillen och jobbade så började jag frysa, blev yr och svimmade nästan. Så då tog de mig till sjuktältet där jag fick tillbringa natten. Morgonen efter fick min kära mor komma och hämta mig. Jag hade fått körtelfeber. Det blev inget Justice för min del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0