en torsdagskväll i valberedningskollektivet

OKEJ. Mitt liv är galet intensivt och jag gillar det.
I tisdagskväll hoppade jag och Mimmi på ett tåg från Lund till Stockholm.
Eftersom tåget var försenat hann vi med allt ifrån att kolla på film, planera morgondagens utbildning, ta bilder med webcamen, skratta, försöka köpa en kortlek (misslyckat), försöka köpa vin (misslyckat), äta choklad (lyckat), få gratis saker för att tåget var försenat och spela kort tillsammans på datorn.
Väl framme i Stockholm mötte vi upp med Tebe och hoppade på ett nattåg som skulle ta oss Östersund.
Där var vi framme tidigt på morgonen.
Promenerade hem till Mimmis syster och hennes familj där vi fick fräscha till oss och äta frukost, innan vi lånade deras bil för att köra mitt ut i ingenstans till Föllinge.
Vi peppade med bra musik, kaffe, kanelbulle och dessutom så såg jag en massa blod på vägen, en levande ren och en massa folk på spark.
Dessutom så är Jämtland fantastiskt vackert, stilla och tyst.
Som en julklapp till min sönderdiscodansande kropp.
Utbildningen gick bra förutom att skolan vi befann oss på var kaos.
Att vara vegetarian är dessutom jätteknasigt i Föllinge, men det kan jag stå ut med.
I bilen på väg tillbaka till Östersund fick jag och Mimmi den där fantastiska känslan som gör det värt att resa i tusentals timmar för att hänga på en skola mitt ute i ingenstans.
När det känns som att man faktiskt har gjort skillnad.
I Östersund hann vi med pizza med familjen innan vi mötte upp med Tebe och hoppade på tåget tillbaka till Stockholm.
En lång tågresa fylld med fina samtal, film och kortspel (på datorn).
Hem till valberedningskollektivet för att sova.
Idag blev det en välbehövlig sovmorgon.
Stack in till kansliet vid lunchtid.
Åt sushi, drack förkylningsdödande och hängde med resten av mentorerna hela dagen för att förbereda inför helgens utbildning för utbildare.
Nu är jag tillbaka i valberedningskollektivet med en massa onyttigheter och fint folk.
PUSS PÅ ALLT.
Såhär snygga var ju jag och Mimmi på tåget upp i tisdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0