festivalet '10

Så, nu finns det inga festivalband kvar på min arm. Jag känner mig lite naken, men jag tycker om att vara naken så det är ingen fara.
När jag var på den där fina Picknickfestivalen så fanns fina Miljöpartiet där och jag och Nanne bestämde oss för att det var dags att bli medlemmar. Då fick vi, förutom en tygpåse, varsitt festivalband.
2010 var första gången jag fick rösta och det gjorde jag med stolthet. Valdagen slutade dock i ilska, tårar och ett besök på akuten (fast det var ju inte så relevant i det här ämnet egentligen).
Jag är fortfarande arg över hur världen ser ut och kommer nog alltid att vara det.
Jag skäms inte över att säga att jag är rödgrönlitesvartochrosa så in i bomben.
Jag är sinnessjukt förbannad över att det finns så pass många människor i vårt samhälle som står för Sverigedemokraternas åsikter att de lyckas ta sig in i Riksdagen och jag hoppas av hela mitt hjärta att de står inför samma öde som Ny Demokrati när det är dags för nästa val.
Jag hade kunnat hantera en blå regering, men detta skrämmer mig bara.
Jag är arg och jag tänker höja min röst till nästa val.
Det värsta är de som inte ens kan stå för och argumentera för att de är Sverigedemokrater. Höj din röst. Vi bits inte. Vi bara tuggar lite. Låt oss i alla fall kunna prata om det som vettiga människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0