way out west '09

Julafton '08, så frågade min morfar mig vad jag önskade mig i julklapp och då sa jag att jag önskade mig festivalbiljetter. Så jag gav honom en lista på tänkbara festivaler och så fick han välja. Han tyckte att Way Out West lät som ett trevligt ställe att besöka och köpte mig en biljett dit.
När augusti väl kom så insåg jag att inga av mina vänner skulle dit. Så jag, den nyblivna bilägaren, satte mig i min Ford Fiesta en solig dag och körde upp till Göteborg. Bodde hos mina vänner Lea och Liscano, och det var ju inte helt fel.
Väl på festivalområdet hittade jag självklart folk jag kände, men för det mesta promenerade jag runt ensam. Det var ärligt talat rätt gött att kunna gå runt själv. Dock så vill man gärna ha sina vänner på vissa konserter. Det kan ju faktiskt kännas lite ensamt ibland. Såg i alla fall sjukt många bra band såsom Röyksopp, Arctic Monkeys och Basement Jaxx. Hängde rätt mycket i öltältet.
Träffade på både Timo Räisänen (inte jättecoolt kanske) och Dead Prez (SJUKT COOLT) som signade min Fjällräven och berömde plastpåsarna runt mina tygskorsklädda fötter. Det regnade sinnessjukt mycket en dag, så jag hade inte så mycket val.
När det var dags att lämna Göteborg, så hämtade jag upp min vän England och tog med henne hem till Malmö. Det var fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0