closer than close

Jag säger det igen.
Varberg var fint, men Malmö är finast.
Har även kommit fram till att jag inte kan slappna av på Öresundståget för att jag kopplar det med korta resor till Lund och grannlandet, inte till Varberg som ligger nästan i fina Göteborg fast ändå inte.
Well, jag blev godkänd på den där satans omtentan som jag hade så satans mycket ångest över.
Nu håller vi bara tummarna för att jag klarar det där satans kunskapsprovet som jag skrev igår också.
Innan jag hoppade på tåget tog jag en slags rage-fika med fina Mimmi.
Mums med kaffe och kladdkaka.
Väl framme i Varberg mötte jag upp med Madde.
Vi dumpade sakerna på vandrarhemmet som var en gammal missionskyrka som låg precis bredvid järnvägen.
Promenerade till närmaste pizza och frossade.
Handlade frukost.
Tillbaka till vandrarhemmet där vi planerade inför dagens utbildning.
Och FYBUBBLAN vad jag sov gott i den där våningssängen i sunkiga lakan alltså.
Galet.
Imorse promenerade vi i sisådär en evighet (med väskor och kaffe) för att ta oss till Peder Skrivares skola.
När vi väl kom dit insåg jag att det är en av Sveriges tio största skolor.
Till slut hamnade vi rätt och hade en kanonutbildning med högt tempo för elevskyddsombuden.
Innan jag hoppade på tåget hem blev det en avslutande fika med kaffe och morotskaka också.
Nu är jag hemma och degar, men nu måste jag göra lite vettiga saker också.
(Ofta jag panikräddade min kalender precis. Den höll på att ramla ner på golvet. Jag är störd.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0