tentaskrivande, dag 5

Mimmi kom hit igår kväll och det gjorde mig glad på livet.
Vi tentade inte så mycket, utan hängde mest runt i lägenheten och var tramsiga som vanligt.
Det är numera en tradition med filmkväll i min säng.
Om det är tradition efter två gånger, det vill säga?
Easy A blev det igår i alla fall.
Och så en rökpaus i blottarkappor mitt i natten.
Idag var det upp i gryningen (eller inte) för att tenta vidare.
Det slutade med en picknickfilt på golvet i vardagsrummet där vi låg och brainstormade kring diverse statsvetenskapliga ämnen och förbannade oss över könsdiskrimineringen.
Vi lyckades även spela in en liten film som vi dedikerar till Lunds Universitet.
Den finns på både Facebook och Youtube.
Vi har även mimat och sjungit högt en hel del.
17.30 var jag dock tvungen att befinna mig i Lund för att vara en del av en liten fokusgrupp på Studentlitteratur.
Det var ju lite trevligt med god mat och sådär.
Kände inte riktigt att jag kunde bidra så väldans mycket, men men.
Nu är jag hemma efter att ha ramlat på isen för fjärde gången denna vinter.
Mimmi är inte så kry.
Mitt mål är att bli klar med första frågan på tentan nu.
Innan sömnen är tillåten alltså.
Såhär snygg är man när man skriver tenta.
Så det så.
Nu ska jag slita av mig min jeansklänning.
Älskar kläder med knappar.
Det känns så dramatiskt när man klär av sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0