cirque du bébé

Igår var det kvavt, riktigt kvavt. Jag väntar på ytterligare ett åskväder. Det är välbehövligt. Jag jobbade från 13-17 och sedan fortsatte jag med det andra jobbet, det vill säga ha picnic i Kungsparken. När jag kom hem var jag riktigt utmattad. Min kropp är inte gjord för snabba anpassningar till vädret. Mami lyckades dock tvinga med mig på en storhandling och det var nog ännu mer välbehövligt än det där åskvädret som jag hoppas på.
Igår blev jag dessutom officiellt masin, det vill säga mammas kusin (Ja, jag har hittat på ordet själv). Min vackra kusin Paulina och hennes karl Peter fick igår en liten dotter. Klockan 16.10 föddes den lilla prinsessan. Jag gick runt med moderskänslor hela kvällen och denna morgon drömmer jag om ett stort kollektiv där jag kan bo med alla mina älskade vänner, deras respektive och framtida ungar. Vem är på?

Kommentarer
Postat av: chily

fint! fick mig att tänka på en artikel i sydsvenskan.http://www.sydsvenskan.se/inpalivet/article1488395/Nya-familjeband-skapar-ny-trygghet.html

2011-06-08 @ 10:17:58
URL: http://tro-tvivel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0