heat rising

Jag försöker fortfarande att vänja mig vid den svenska kulturen.
Att komma hem har varit en större kulturkrock än när jag kom till Indien.
Har haft fullt upp sedan jag satte min hennamålade fot på svensk mark.
Kom hem i torsdags och försökte mest vänja mig vid det gråa, packade upp och hängde med mamma och moster.
I fredags jobbade jag, gick en massa ärenden, firade pappas födelsedag, hängde med Nanne och blev dumpad på telefon.
I lördags hängde jag med Nanne, Andreas och Mimmi, förfestade hos mig, var på födelsedagsfest hos Nathalie och dansade hela natten lång på Basement.
I söndags hade jag sovmorgon, hade mentorsfika med Emma och hälsade på Pernilla och hennes vovve Babsan i deras nya lägenhet.
Igår var det måndag och då jobbade jag, skrev på kontrakt och var på elevrådsbesök i Simrishamn.
Idag är det tisdag. Jag har jobbat och fixat en massa. Nu ska jag strax tillbaka till jobb.
I Indien släppte skrivkampen. Jag hoppas det släpper snart igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0