det är onsdag

Alltså, mina dagar bara springer förbi känns det som. Försöker att njuta varje sekund. Det är värt när man hela tiden hittar saker som får en att le och skratta. Det känns som att jag ringer Nanne tusen gånger om dagen för att berätta om balla saker jag filosoferar över. Som att de har mopsar i skyltfönsterna på Hansa. Eller som att jag innan idag gick och lyssnade på en låt från Snatch och låtsades att jag var Sidney Bristow i Alias. Sådana saker.
Anyhow, efter att ha haft världens bästa moster på besök i några dagar så begav hon sig idag mot Halmstad för att jobba, men hon kommer tillbaka på lördag så det är lugnt. Jag tycker om att ha henne här. Så, vi tog en morgoncigg tillsammans på centralen innan vi hoppade på varsitt tåg. Själv åkte jag till skolan, mötte upp med Pernilla och försökte skriva på uppsatsen, men det var sådant oflyt hela tiden. Det ska det bli ändring på. 11.00 var det dags för föreläsning, "Politik som organisation - implementering, styrning och demokratins väktare". Det var sista föreläsningen med min favorit Jörgen. Jag lovar, jag ska sammanställa alla hans citat i ett inlägg så fort denna delkursen är över. Efteråt blev det mentorsmöte med kaffe och inga kakor. Mentorn lovade i alla fall glögg och pepparkakor nästa gång vi ses. Efter mentorsmötet var vi extremt hungriga och krängde mat från Subway. Hann även träffa både Mimmi och Tobias innan jag begav mig mot Malmö.
I Malmö mötte jag upp med Bella på Barista för en mysig fika.
Nu är jag hemma och MÅSTE KOMMA IGÅNG MED DEN HÄR JÄVLA UPPSATSEN.
Dagens jobbiga: jag har kramper i magen till och från?
Dagens glädje: Får ett sms från Tobias Jobring, ordförande i Sveriges elevråd - SVEA där det står följande: "Johanna Koljonen hälsar att det var på grund av dig som de valde ha med Sveriges elevråd - SVEA i tv-programmet som jag just var med i :) Fan, vad du är bra! Du måste ha gjort ett grymt intryck. Kram Tobias." Johanna är programledare på P3 Kultur och jag träffade henne på den där fantastiska yoga retreaten som jag var på för ett par helger sedan. Glad tjej!
JÖRGEN
"Miljöorganisationerna vill ha fler övergångsställen för grodor."

Kommentarer
Postat av: suss

Det citatet är ifrån ett program som heter "Starke man" :)

2010-11-10 @ 20:39:56
Postat av: Kitty

Hej, vad görs?

2010-11-10 @ 21:56:37
URL: http://kittyscloset.blogg.se/
Postat av: m

undrade just vad det är för dag, bra att jag såg din rubrik. gjorde saken klarare

2010-11-11 @ 00:52:48
URL: http://cityvoicess.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0