doin' the do

Vissa måndagar känns helt enkelt som söndagar.
Idag var en sådan dag.
Vaknade runt lunchtid av solskenet bredvid min vackra vän Anna.
Vi åt mangosmoothies, äggknäckebröd och solsken till frukost på balkongen.
Det kändes som sommar.
Sommar i april.
Vi var lite sömniga eftersom vi låg vakna större delen av natten och pratade om allt mellan himmel och jord.
Vi har så mycket att se fram emot.
Så mycket dans, så mycket lycka, så mycket solsken.
Dagen har vi tillbringat i solskenet.
På en sten eller två vid havet och båtarna som körde förbi.
Kvällen tillbringade jag med Fia, glass och pasta pesto.
De senaste timmarna har jag suttit här, framför min dator och drömt mig bort bland andra människors verkligheter.
Det är min sista natt i ensamheten.
Den här gången.
Imorgon kommer mami hem från Spanien.
Det är okej.
Jag har saknat henne.
Det är nybliven tisdag så jag menar dessutom idag.
Idag kommer hon hem.
Jag vill inte sova ännu.
Jag ska nog fixa tvätten, värma resterna av kladdkakan, dricka upp resten av det mousserade vinet och röka upp mina sista cigaretter på balkongen.
Det känns som en bra plan.
Såhär snygga var jag, Sebba och Andreas när vi skulle presentera valberedningens förslag på ny förbundsstyrelse.
Det sket sig ju.
Fint att vi var stiliga i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0