urix '08


För er knasbollar som inte vet så är Urix en åsiktsfestival för ungdomar, det vill säga en helt klar i bollen och nykter festival och det är faktiskt nice. Första gången jag var där var egentligen '07 i Lidköping, men på den tiden var de inte så coola att man fick festivalarmband. Det var de däremot '08 när det var på hemmaplan, i Malmö.
Jag och mina vänner från Kiruna bodde i ett klassrum på St Petri, hade workshops på Borgarskolan och hängde runt på Kockums Fritid.
Det var i maj och solen sken. Bob och Bobek var på den tiden ett par, men även funkisar på träffen.
Jag träffade sjukt mycket sköna människor som jag har kontakt med än idag. På nätterna satt vi i tunneln under vägen vid Borgarskolan, lyssnade på svensk reggae, rökte vattenpipa och pratade strunt.
England och jag smög iväg till Folkets Park en dag, där vi satt och gjorde dreads på mig. De dreadsen är dock inte de jag har idag. Då var de korta, blonda och hade lugg. Kammade ut dem cirkus ett år senare.
En dag gick jag en workshop om musik och då kom Adam Tensta och hans crew dit och snackade strunt. Jag blev nervös, tog en bild med honom och såg ut som en glamrockare.
På Urix året innan hade jag träffat en fin brud vid namn Nathalie. Vi hade då bestämt oss för att gifta oss på Urix 08 och det höll vi fast vid. Efter hård marknadsföring under hela helgen befann vi oss utanför Kockums Fritid lördag kväll där cirkus 60 personer hade samlats för att viga oss. Vi tågade ner till bröllopstoner till ett vattenfall i Västra Hamnen och där vidge Johan oss med orden: "Nic, vill du knulla med Nathalie?". Bröllopsnatten tillbringade jag ensam på en luftmadrass, medan min fru var på Wonk och raggade på flator. Vi är ännu idag gifta och väldigt goda vänner.
Dessutom hade vi alla världens finaste maskot under festivalen. Det var en trädgårdstomte som hette Ibrahim. Han ligger idag begravd i Kirunas mörka skogar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0