herre min skapare, vad jag skämmer bort mig själv

Men det är det värt.
Hur ofta köper jag saker till mig själv?
Svar: Inte ofta.
Hur ofta köper jag saker till mig själv utan att få dåligt samvete efteråt?
Svar: Typ aldrig.
Just därför passar jag på att skämma bort mig själv nu. För jag förtjänar det.

Så, efter kaffe och fyra lussekatter drog jag mitt feta arsle bort till Sveriges elevråd - SVEAs kansli på Skanstull där jag mötte upp med Emmy och Hanna. Vi mötte sedan upp med Johan. Det blev ett första stopp på Myrorna där jag köpte en jättefin, grönblå kofta från Marimekko och en cool flanellskjorta. Promenerade runt på söders bakgator och smög in i mysiga, hemliga affärer. Köpte även julklappar till Tova på Coctail Deluxe. Det blev djurpennor och monsterklistermärken. Middag fick bli på McDonalds. Smög bort till kansliet igen och satt där och tjillade en stund.

Nu är jag ensam här hemma igen. Har dammsugit lägenheten till Alanis Morissettes ljuva stämma. Sparar resten av städandet till imorgonbitti. Då lämnar jag denna underbara lägenhet och ersätter den med en annan. Rättare sagt min fina vän Tobias lägenhet. Där behöver jag inte vara ensam. Jag tycker inte om att vara ensam så här mycket.

Så, ja! Mina kära vänner nere i Skåneland. Hur mycket jag än älskar storstaden Stockholm så kommer jag alltid komma hem till er. Utan er är mitt hjärta tomt och uttråkat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0