black & blue

(MIIKE SNOW, wow)

Idag har jag tillbringat min dag på stan med min moster och hennes man. Blev lite bortskämd. Det får man unna sig själv ibland. En svart ryggsäck och ett par sköna manchester-byxor från Monki. En svartvitrutig klänning från H&M. Ett par svarta tights med fina detaljer från Vero Moda. Det blev även kaffe och brownie med grädde på Barista.

Fast jag är mest glad över det som hände när vi promenerade på gågatan. Helt plötsligt knackar världens gladaste kille mig på axeln och börjar överösa mig med komplimanger. Han sa att han blev så glad över att se mig, för att jag gick runt med ett leende på läpparna när alla andra såg så sura ut. Han sa att jag var så unik. Att det var så fint att se mig med mitt leende, mina färgglada kläder och mina dreads. Han tyckte att jag skulle klona mig själv så att jag kunde sprida min glädje snabbare. Och så tyckte han att jag skulle skicka alla sura människor tillbaka till Stockholm (haha).

Han berättade även att när han var 16 år gammal, så var han med i en bilolycka. Han låg i koma i ett halvår. Han fick lära sig allting från början. Som om han var nyfödd. Han fick lära sig andas, svälja, äta. Allt. Därför blir han så ledsen när han ser alla sura människor som inte uppskattar livet. Och det var därför han blev så glad över att se mig.

Jag kommer gå runt med ett leende på läpparna hur länge som helst. Tänk om alla människor kunde uppskatta de små sakerna i livet istället för att gå runt och klaga på småsaker. Det kan låta klyschigt, men jag lever mitt liv efter rätt många fina klyschor antar jag. Det blir faktiskt vad man gör det till. Med ett leende och en positiv inställning till livet kommer man långt.

Radera allt som får dig att må dåligt eller tvivla på dig själv. Det är okej att tappa kontakten med människor om de inte ger dig glädje. Det är simpelt. Mer av det du älskar, mindre av det som får dig att må dåligt. LE OCH SKRATTA. NU.

PEACE & KRAM

Kommentarer
Postat av: nathalie

HEJ!! Jaså, såg inte dig :( Jo, allt är jättebra med mig! Själv då?

2010-02-17 @ 18:19:21
URL: http://rohvol.webblogg.se/
Postat av: Anna Zeeeeeetocha

åwh, jag älskar nig nickie!

2010-02-17 @ 19:26:12
Postat av: m

det är fint, för det smittar av sig på andra människor.

men bara för att man inte går runt och ler hela tiden, som du orkar göra, betyder det faktiskt inte att man inte uppskattar livet och närvaron av andra människor! så, nu var det sagt.

2010-02-17 @ 19:37:09
URL: http://cityvoicess.blogspot.com
Postat av: LIN

åh va fint :D

Hände en likande grej med mig och tanja. Det var en kille som börjde prata och sa att Linnéa ja det betydde Lin som var fint och neJA som i att jag var positiv. Han hade nog varit med om en cykelolycka tor r jag.. men ändå

2010-02-17 @ 21:13:38
URL: http://shutuplisten.blogg.se/
Postat av: Tanja

åh jag älskar black & blue med miike snow. fajn musiksmak!

2010-02-17 @ 23:15:31
URL: http://tanjainthesea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0