håkan hellström, frukost, dusch: CHECK!

En sak som gör mig glad: Suss och jag har en favoritbloggare vid namn Michaela Forni som har samlat lite texter som hon skrivit och givit ut en bok på Vulkan. Idag fick jag hem våra böcker. "En bok om kärlek". Ser fram emot att krypa ner under täcket med en varm kopp te och sträckläsa den.

En sak som får mig att vilja gråta: Vargarna på Skånes Djurpark försökte rymma och de var tvungna att skjuta allihopa. Inget Skånes Djurpark utan vargar. Jag är ledsen.

Slutligen, innan jag fortsätter min dag med Coralie Clément tänkte jag svara på en fråga. Varför är det emot mina principer att fika på Espresso House?
JO, så här är det. När Espresso House öppnade i Malmö gick jag typ i högstadiet. Då tyckte jag att det var värsta coola stället och gick dit hela tiden. Det kändes lite som att vara på Starbucks. Efter ett tag gick det hela överhand och nu finns det sisådär tio miljoner Espresso House i Malmö. Jag är inte så mycket för kedjor helt enkelt. Det känns alldeles för kommersiellt. När jag ska fika vill jag sitta i flera timmar på ett unikt ställe där jag helst inte behöver träffa på folk jag känner. Därför är jag särskilt förtjust i till exempel Basement på Gamla Väster och Simrishamnsgatan på Möllan. Dessutom tycker jag att allting smakar konstgjort på Espresso House. Kaffet ska ju för fan vara gjort med hjärtat. Punkt slut.

Kommentarer
Postat av: m

vi har ett E-house i uppsala. det ligger inte ens i centrum, därför är det underbart att fika där.

2010-01-11 @ 17:13:42
URL: http://cityvoicess.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0