spy fly

Det blev en fantastiskt fin fredag med min kära Mimmi igår, som fyllde hela 20 år i måndags.
Vi inledde kvällen med brända mandlar och en promenad på Malmös gator.
Vi lyckades ta oss till Hot House där vi njöt av jazz, vin och öl. Här fick Mimmi titta på sitt ungerska födelsedagskort med ett litet loveletter på svenska inuti.
Begav oss vidare till Meloa som hade nyinvigning av affären. Där njöt vi av rosévin, öl och tilltugg medan vi lurade runt, kramades med min familj och tittade på vackra ting. Efter detta fick Mimmi öppna paketet från mig och Nanne som innehöll 400 kronors presentkort på hennes favorit, Myrorna. Hon blev mycket glad.
Till sist insåg vi hur kvavt det var och hur hungriga vi var, så vi promenerade vidare till La Corronne för att äta middag, moules frites såklart. Till fördrinken fick Mimmi öppna paketet med uggleringen och till det vita vinet, den rödvitblommiga klänningen från Ozora.
När vi kände oss mätta och nöjda promenerade vi bort till Stortorget där vi dansade till Maskinen och skrattade åt hur kickad Frej var och hur i otakt allting var och hur kasst ljudet var. Vi var glada ändå.
Kvällen avslutade vi på Bullen med drinkar och Bo och annat fint folk.
Nu är det lördag och jag ska hänga med systra min resten av helgen. Det kommer bli bäst.
Här har vi den fina Mimmi förresten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0