elevrådskongressen '09

Okej, så, för att ni ska förstå detta så måste jag ge er lite så kallad bakgrundsinformation och det tänker jag göra väldigt kort och koncist.
En gång var jag liten och blyg och då blev jag trött på mig själv och fick för mig att, HEY, jag ska bli aktiv i Sveriges elevråd - SVEA, för det är ju världens coolaste ungdomsorganisation och jag är säkert rätt cool jag med, bara att jag inte vet om det ännu.
Så för ganska exakt fem år och en vecka sedan var jag färdig utbildare i organisationen och sedan dess har jag bara blivit coolare och coolare för varje år som gått, precis som organisationen.
Efter ett par år som utbildare, så blev jag tillfrågad och handplockad till projektledargruppen som är ansvariga för att våra nationella träffar blir av.
Så, verksamhetsåret 08/09, det vill säga mitt sista år på gymnasiet, satt jag i projektledargruppen tillsammans med tre andra fantastiska karaktärer och idag underbara vänner: Elin, Lovisa och Therese.
Postutbildningarna '08 i Örebro blev fantastiskt.
Use Your Voice '08 skulle ha blivit fantastiskt, om inte Norrköping rev kontraktet i sista minuten.
Elevrådskongressen '09 i Emmaboda, vårt sista arbete i projektledargruppen, blev också helt fantastiskt.
Solen sken, vi hade underbara funkisar som vi rökte vattenpipa med på en basketplan en natt, vi låg i en stor hög och skrattade för att livet var så underbart, allt var så fint.
Och ja, jag vet, Elevrådskongressen är ingen festival, det är en träff för en massa coola elevrådsnördar, men jag tyckte att det var en bra idé med festivalarmband till våra träffar och så fick det bli. Helt gratis dessutom. Så kan det gå när man är grym på att fixa sponsorer.
Dessutom så hjälpte projektledargruppen mig till ett MVG i projektarbetet sista året på gymnasiet, för jag skrev en digital mall för hur man genomför en nationell träff i Sveriges elevråd - SVEA.
Så det så.
Idag är jag mentor, utbildare och valberedare och det är fett coolt det med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0